ÁSZF

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

  1. Szerződési feltételek alapfogalmai:

1.1. Szolgáltató adatai

Cég neve: Ziliz Kft.

Cég képviselő neve: Orbán Zsolt Ádám

Cég székhelye: 6337, Újtelek Fő utca 55.

(nem üzlet, nincs szaktanácsadás és átvétel!)

Cég adószáma: 26235745-2-03

Cég EU adószáma: HU26235745

Cég cégjegyzékszáma: 03-09-131400

Számlavezető bank: OTP Bank

Számlaszám: 11742049-21455845-00000000 

A továbbiakban Szolgáltató”.

 

1.2. Szolgáltató elérhetősége

Iroda és levelezési címe: Ziliz Kft. 6337, Újtelek Fő utca 55.

Telefon: +36 30 997 90 27

E-mail: kapcsolat@zilizkft.com

Az ügyfélszolgálat munkanapokon, munkaidőben 08:30-16:30 óra között hívható.

 

1.3. A Vásárló

Aki a Szolgáltató hivatalos honlapján (http://bestdeal.co.hu) a honlapon keresztül valamilyen szolgáltatást vagy terméket vásárol, és az ÁSZF-et tudomásul veszi, és magára nézve is kötelezőnek fogadja el.

 

  1. Általános Szerződési Feltételek célja

Az Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vásárló között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül irányadóak.

 

2.1. Szerződési Feltételek elfogadása

A Szerződési Feltételek Vásárló által történő elfogadása a vásárlás, illetve szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A Feltételek elfogadásának minősül, ha Vásárló a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi.

 

2.2. Szerződési Feltételek hatálya

Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató szolgáltatást biztosítja.

 

  1. A szolgáltatás

Szolgáltató az alábbi feltételek szerint nyújtja a szolgáltatást.

 

3.1. A szolgáltatás területi hatálya

Szolgáltató által üzemeltetett szolgáltatás az Európai Unió területéről fogad el megrendeléseket.

 

  1. Szerződés létrejötte és módosítása

4.1. Általános jellemzők

A Szerződés akkor jön létre, ha a 2.1. pont értelmében a Vásárló a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi egyben a jelen Szerződési Feltételek elfogadását jelenti. Megrendelés akkor jön létre, amikor Vásárló a Megrendelést végső formájában jóváhagyja. Szolgáltató garantálja, hogy Vevő bankkártyájának megterhelése csak azután jön létre, miután Vásárló fizetési szándékát internetes felületen megerősíti.

 

4.2. Szolgáltatás módosítása, törlése

Határidőhöz kötött szolgáltatás vásárlása esetében a szolgáltatás jóváhagyása után 10 napon belül lehet élni a szolgáltatás módosításával, de legfeljebb a szolgáltatás nyújtását megelőző 3. napig.

 

4.3. Fizetési feltételek

Előreutalás. A megrendelés végösszegét a vásárló a Ziliz Kft. fent megjelenített számlaszámára utalják el. Kérjük, amennyiben előre utalásos fizetési módot választ, csak azután utalja el a megrendelésének értékét, miután elküldjük Önnek a “megrendelés visszaigazolása” tárgyú levelet. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Bankkártyás fizetés. A megrendelés végösszegét a Vásárló a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton, bankkártyával, a megrendelés nyugtázásakor teljesíti.

 

4.4. Vásárlás menete

 

Áruházunkban kategóriákba rendezett termékek között regisztráció, illetve bejelentkezés nélkül böngészhet. A kiválasztott terméket annak terméklapján tudja a kosárba helyezni. Amennyiben a terméknek több változata is megjelenik a terméklapon, úgy legördülőmenük segítségével tudja kiválasztani az Önnek legmegfelelőbbet.

 

A kosárba helyezett termékek mennyiségét a Kosár módosítás oldalon változtathatja.

Vásárlását a pénztárban fejezheti be, itt választhatja ki az Önnek legmegfelelőbb szállítási és fizetési módot, illetve adhatja le rendelését. A fiók használatához be kell jelentkeznie, illetve, ha még nem vásárolt ebben az áruházban, akkor regisztrálnia kell magát, ahol a vásárlás lebonyolításához szükséges adatokat kell megadnia. A termék(ek) megrendeléséről visszaigazoló e-mail értesítést kap.

Megrendelését bejelentkezés után figyelemmel kísérheti a Korábbi rendelések oldalon, valamint minden egyes lépésről email üzenetet kap.

 

A webshopban a termék adatlapján feltüntetésre kerülnek az azzal kapcsolatos tudnivalók, a használtot segítő információk, amelyek az előzetes tájékozódást segítik. Azonban kérjük, hogy használat előtt – a termék további lényeges tulajdonságainak megismerése érdekében – szíveskedjen a megvásárolt és átvett termék csomagolását is áttanulmányozni, mert az tartalmaz minden információt, amelynek feltüntetését jogszabály előírja.

 

A vásárlási szerződés elfogadásával a megrendelő kifejezetten rögzíti, hogy a megvásárolni kívánt termék(ek) minden lényeges tulajdonságáról meggyőződött.

 

Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk! A termékoldalon található összetételi adatok tájékoztató jellegűek, a hivatalos termékleírásért kérjük látogasson el a termék gyártójának weboldalára. A termékek mellett megjelenített képek illusztrációként szolgálnak, a valóságos termék megjelenésétől eltérhetnek. Ez lehet a kép készítésekor használt fények miatt vagy an Ön kijelzőjétől.

 

4.5. Megrendelés visszaigazolása

[11. § (1) bek. h)]

A leadott megrendelés visszaigazolása két lépcsőben történik: visszajelző e-mail, majd megrendelés visszaigazolását tartalmazó e-mail.

A webshop rendszere minden érvényes rendelésnek automatikusan rendelésazonosító-számot (rendelésszámot) ad, melyet a rendelés elküldését követően haladéktalanul, de legfeljebb 48 órán belül [2001. évi CVIII. tv. 6. § (2) bek.] a megrendelő által megadott e-mail címre küldött, automatikus visszajelző e-mail is tartalmaz. Az automatikus visszajelzés még nem jelenti a megrendelés elfogadását!

Csak a rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes.

A beérkező megrendelések feldolgozását követően a Ziliz Kft. munkatársa e-mailben visszaigazolja a megrendelést, mely tartalmazza a kiszállítás várható idejét, valamint a honlapon megtekinthető „Vásárlási szerződés és feltételeket” is.

A vásárlási szerződés e visszaigazolással jön létre. Amennyiben a megrendelést a Ziliz Kft. két munkanapon belül nem igazolja vissza, úgy a megrendelő az ajánlati kötöttsége alól mentesül [Ptk. 6:84 §].

Amennyiben probléma merülne fel a rendeléssel kapcsolatban, a Ziliz Kft. munkatársa e-mailben megkeresi a megrendelőt.

Amennyiben esetleges technikai hiba miatt a visszaigazolás nem érkezik meg a megrendelőhöz két munkanapon belül, jelezze azt a Ziliz Kft. munkatársainak a fenti elérhetőségek egyikén.

 

  1. Jogok és kötelezettségek

5.1. A Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége és felelőssége

 

5.1.1. A Szolgáltató a Szolgáltatást a Vásárló részére folyamatosan biztosítja a Vásárló fizetési kötelezettségének teljesítése ellenében.

 

5.1.2. A Szolgáltató nem felel olyan károkért, amelyek, erőhatalom, természeti csapás (vis major), vagy egyéb, a Szolgáltató érdekkörén kívülálló ok, illetve esemény folytán következnek be, amelyekért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.

 

5.1.3. A Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja.

Az oldalon lévő esetleges hibákért felelősséget nem vállal. Az ellenérték tartalmazza a szolgáltatásnak megfelelő terhelő közterheket, illetve az Általános Forgalmi Adó (ÁFA) -t.

 

5.1.4. Adatvédelem, sütik.

Megrendeléskor kizárólag azokat az információkat kérjük vásárlóinktól, amelyek feltétlenül szükségesek a rendelés lebonyolításához. Ezeket az adatokat harmadik fél számára nem adjuk ki. Ez alól kivételt képeznek azok az információk, melyek az adott termék kézbesítéséhez vagy kiszállításához szükségesek.

Adatainak rendszerünkből történő törlését a webáruház bármelyik elérhetőségén kérheti tőlünk.

A webáruház a vásárló böngészőjében a használat során úgynevezett sütit (cookie) helyez el. Az így létrehozott kis adatcsomag semmilyen információt nem tartalmaz a vásárló személyére vagy számítógépe (táblagépe, okostelefonja stb.) jellemzőire vagy helyére vonatkozóan, kizárólag az áruház technikai működésében játszik szerepet.

Ön az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől a személyes adatai kezeléséről. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatja Önt a kezelt adatokról, azadatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

 

5.1.5. Vásárlói bejelentések, panaszok kezelése

A Vásárló a Szolgáltatással kapcsolatban észlelt hibákat a Szolgáltató ügyfélszolgálatán, valamint a kapcsolat@zilizkft.com e-mail címen jelentheti be. A Szolgáltató a bejelentéseket, panaszokat minden esetben 30 napon belül kivizsgálja, és a vizsgálat eredményéről a bejelentés módjának megfelelően tájékoztatja a Vásárlót. A Szolgáltató a bejelentésekről és panaszokról nyilvántartást vezet. A Szolgáltató a Vásárló által bejelentett, a vizsgálat eredményeként valósnak bizonyult és a Szolgáltató érdekkörében felmerült hiba kijavítása iránt haladéktalanul intézkedik.

 

5.1.6. Határidőhöz kötött szolgáltatások

Szolgáltató vállalja, hogy a Vásárló megrendelése alapján Vásárló és Szolgáltató között létrejött szerződésben szereplő szolgáltatási/szállítási határidő be nem tartásáért vállalja a felelősséget. Elfogadja, hogy a határidőn túli szállítás/szolgáltatás ellenértékét a Vásárló visszakövetelheti, amennyiben a késlekedés tényét a szolgáltató előre nem jelezte a vásárló felé.

 

5.1.7. Elállási/felmondási jog

Ön 30 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 30 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 30 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a webáruház postacímére. Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 30 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott).

Elállás esetén a vállalkozás nem köteles visszatéríteni a fogyasztónak az emelt díjú fuvarozásból eredő többletköltségeket, csak a normál fuvarozási díjat.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben a termék és csomagolása is hiánytalan és sérülésmentes, és nem lett használatba véve de valamilyen oknál fogva mégsem felel meg az igényeknek, különösebb indoklás nélkül visszaküldheti. Az elállás joga csak bankkártyás történő vásárlás postai, vagy futárszolgálattal történő kiszállítás esetén érvényesíthető.

Ön a szerződéstől, azaz az áru vásárlásától, 30 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat a 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet értelmében. Az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Ha élni kíván ezzel a joggal, és eláll a vásárlástól, akkor e-mail üzenetben, vagy írásos formában egy elállási nyilatkozatot kell tennie. Nem elég csak az árut visszajuttatni üzletünknek!

A fogyasztó az elállási jog gyakorlásának napjától számított 30 napon belül köteles visszajuttatni az árut a kereskedőnek.

Figyelem!

Ahogy már olvashatta, fontos tudnia, hogy amennyiben a megvételt követően használatba vette a terméket, kinyitotta a csomagolást, már nem állhat el a vásárlástól. A vásárlástól való elállás joga nem a termék 30 napos ingyenes használatát biztosítja Önnek, hanem a termék szemrevételezésének lehetőségét és kipróbálását. Amennyiben a terméken látszanak a használatból származó nyomok, akkor nem, vagy csak részben jogosult visszatérítésre.

 

5.1.8. A szerződés alakja és létrejöttének időpontja

Online módon kötött szerződés távollévők között kötött szerződés, amely nem minősül írásban megkötött szerződésnek. A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem kerül iktatásra. A szerződés nem utal magatartási kódexre.

Az űrlap kitöltésével és az áruház részére megerősítést követő elektronikus úton történő megküldésével, annak áruház általi visszaigazolásával az Ön megrendelése igénybejelentésnek minősül.

A szerződés akkor jön létre, ha az áruház az igénybejelentést követő legkésőbb 48 órán belül az igény megérkezését pozitívan (az adásvétel lehetőségét megerősítve) visszaigazolja. Az igénybejelentés megküldésével és annak áruház általi visszaigazolásával a szerződés ráutaló magatartással jön létre. Mind az ajánlat, mind a visszaigazolás akkor tekintendő a másik félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

 

Lsd. 4.5. Megrendelés visszaigazolása pont.

 

5.1.9. Felelősségkorlátozás

A webáruházon keresztül történő vásárlás feltételezi a vevő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A felhasználó, illetve vevő tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről. A webáruházba küldött rendeléssel minden vevő kijelenti, hogy a jelen üzletszabályzatot megértette és elfogadja.

 

5.1.10. Szállítási feltételek

A szállítás költsége a Vásárlót terheli, azonban Szolgáltató vállalja a felelősséget a szállítás pontosságáért és biztonságáért, a szállítás során felmerült károkért. 16500 Ft feletti megrendelés esetén a Szolgáltató Magyarország területén belül ingyenesen szállít a Vásárló által megadott címre.

 

5.1.11. Garanciális feltételek

A garanciális igényeket a mindenkori hatályos jogszabályokat figyelembe véve a forgalmazónál vagy a forgalmazó által erre meghatalmazott képviselőjénél írásban kell bejelenteni: A Ziliz Kft. címére, vagy e-mailen: kapcsolat@zilizkft.com

 

A bejelentésnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a termék részletes adatait / a hiba rövid leírását stb. /,
  • az eladás időpontját és helyét,
  • reklamáció esetén a számlát minden esetben mellékelni kell.

 

A reklamáció megvizsgálásának és elbírálásának jogát a Ziliz Kft. fenntartja magának. A jogos reklamációnak elismert termékeket a Ziliz Kft. a vevő kérésére téríti, illetve új termékre cseréli.

 

5.2. A Vásárló jogai és kötelezettségei

5.2.1. A vásárló a bankkártya fizetés megkezdés előtt pontos adatok megadásával ki kell töltenie a webáruház megrendelés űrlapot, az esetleges probléma elkerülése végett.

 

5.2.2. Az vásárló adatok megadása során megadott téves adatokért, és az azokból adódó károkért semmilyen formában nem vállalunk felelősséget a hibás adatokból eredő esetleges téves teljesítésért.

 

5.2.3. A Vásárló kötelessége a szolgáltatás fizetési mód szerinti megfizetése (Bankkártyával való fizetési mód, előreutalás)

A választott fizetési módtól a Vásárló csak a Szolgáltató előzetes hozzájárulásával térhet el. Amennyiben a megrendelt szolgáltatás vételárát a Vásárló nem tudja megfizetni, akkor a megrendelt szolgáltatást automatikusan törlődik a rendszerből.

 

6.1. Bankkártyás online fizetési rendszer

6.1.1. A bankkártyával való kényelmes és biztonságos online fizetést szerződés hiányában nincs adat.

 

6.1.2. A szolgáltató megrendelés során keletkezett és birtokába jutott adatokat tárolja, azaz a kártyabirokos vagy megrendelő nevét kizárólag a kártyabirtokos által engedélyezett tranzakció végrehajtása céljából használhatja fel. A szolgáltató a tranzakció során keletkezett egyéb más adatokkal nem rendelkezik.

 

6.1.3. A Vásárló hibájából eredően jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból adódó károkért Szolgáltató felelősséget nem vállal. Vásárló kijelenti, hogy a megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. A Vásárló hibájából történt hibás, téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a Szolgáltató semmilyen felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A hibás adatok megadása miatt keletkezett károkért a szolgáltató felelősséget nem vállal, a bejelentett reklamációkat haladéktalanul kivizsgálja és lehetőségeihez mérten kezeli.

 

6.1.4. Az elfogadható bankkártya típusok: szerződés hiányában nincs adat.

 

  1. Reklamáció, A felelősség korlátozása

7.1. Reklamáció

Reklamáció esetén az áru visszaküldésére csak előzetes egyeztetést követően kerülhet sor. Amennyiben a reklamáció jogos, kérésére az árut, kicseréljük vagy ellenértéket visszatérítjük. Az árut kérjük az alábbi címre visszaküldeni szíveskedjen:

Ziliz Kft. 6337, Újtelek Fő utca 55. 

A visszaküldéshez kérjük mellékelni a számlát, valamint az ellenérték visszafizetésére szolgáló bankszámlaszámot, illetve címet, nevet és telefonszámot. Ezen adatok hiányában a visszaküldést nem áll módunkban figyelembe venni.

A terméket eredeti csomagolásban, sérülésmentes állapotban kell visszajuttatni a Ziliz Kft. címére.

Az áru visszaküldésének költségei a vevőt terhelik. A Vásárló és a Szolgáltató ettől előzetes egyeztetés esetén térhet el. Utánvéttel történő visszaküldést nem áll módunkban átvenni.

 

7.2. A felelősség korlátozása

A bestdeal.co.hu webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.

A Ziliz Kft. semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

  • Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen hibás adat.
  • Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a bestdeal.co.hu webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.
  • Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
  • Bármely levél - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett -, de főleg bármilyen adat elvesztése.
  • Bármely szoftver nem megfelelő működése.
  • Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.

A Ziliz Kft. nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetett vagy közvetlen kárért, ami a bestdeal.co.hu áruházhoz való csatlakozás miatt a vásárlónál következett be.

Egyedül a vásárló felelős a bestdeal.co.hu áruházhoz való kapcsolódásáért és a bestdeal.co.hu áruházban való vásárlásért.

A Ziliz Kft. nem vonható felelősségre semmilyen esetben vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az ő érdekkörében merül fel.

A Ziliz Kft. bármikor szabadon megváltoztathat bármilyen árat, határidőt. A változás a bestdeal.co.hu áruházban történt megjelenés időpontjától lép hatályba, de folyamatban lévő teljesítésre nem vonatkozik.

A Ziliz Kft. bármikor szabadon módosíthatja a vásárlás feltételeit és szabályait és/vagy a bestdeal.co.hu webáruházat, bármikor, értesítési és bárminemű kötelezettség nélkül arra nézve, hogy megindokolja a döntés helyességét. A Ziliz Kft. nem vonható felelősségre, ha így tesz.

Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor a módosítás online megtalálható bestdeal.co.hu áruházban. Bármely vásárlónak, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással.

Abban az esetben, ha a vásárló bármilyen formában megsérti a szabályokat, a Ziliz Kft. szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását és a vevő nem jogosult kifogást emelni a döntés ellen és kártérítést követelni.

A résztvevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.

A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek. Az esetleges elírásokért, téves adatokért nem vállalunk felelősséget! A megjelenített termék képek csak illusztrációként szerepelnek, és eltérhetnek a valóságtól.

 

  1. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

8.1 Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Ziliz Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

8.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 8.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

8.3. Jótállás

Jelenleg nincs a kötelező jótállás alá eső termék az áruházban.

Panaszkezelés, vitarendezés

A Vásárló panasszal élhet

  • szóban, melyet azonnal megpróbálunk orvosolni, amennyiben nem lehetséges, vagy a Vásárló nem ért egyet, akkor erről jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek a másolatát a Vásárlónak átadunk.
  • írásban, e-mailben
  • vagy telefonon

ezek elérhetősége “A vállalkozás adatai” pontban találhatóak. Az elküldött panaszt harminc napon belül megválaszoljuk.

A Vásárló panaszának elutasítás esetén fordulhat:

 

Egyéb jogszabályok

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján tájékozódhat.
Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos jogszabályok, illetve rendeletek eléréséhez kérjük látogasson el az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjára.

Békéltető testületek elérhetőségei

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500; Fax száma: (76) 501-538; E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154; Fax száma: (72) 507-152; E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775; Fax száma: (66) 324-976; E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870; Fax száma: (46) 501-099 E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99
Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186; E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék; Fax száma: (62) 426-149; E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310; Fax száma: (22) 510-312 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217; Fax száma: (96) 520-218; E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720; E-mail cím: info@hbkik.hu;

Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék; Fax száma: (36) 323-615; E-mail cím: tunde@hkik.hu;

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610; Fax száma: (56) 370-005; E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010; Fax száma: (34) 316-259; E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860; Fax száma: (32) 520-862; E-mail cím: nkik@nkik.hu;

Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703; Fax száma: (1)-269-0703; E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000; Fax száma: (82) 501-046;

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180; Fax száma: (42) 311-750; E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661; Fax száma: (74) 411-456;

Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356; Fax száma: (94) 316-936; E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008; Fax száma: (88) 412-150; E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513; Fax száma: (92) 550-525; E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

 

Jogi rendelkezések

  1. A szolgáltatóra vonatkozó adatokról és az elektronikus szerződéskötés lépéseivel kapcsolatban az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény tartalmaz rendelkezéseket.
  2. Az elállási jog gyakorlásának részletes feltételeit a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szabályozza.
  3. Az internetes vásárlásokra vonatkozó jogszabályok a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény és a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései tartalmazzák.
  4. A sérelmi díjról az új PTK 2011. évi CXII. törvény 17. alcím rendelkezése alapján módosul.
  5. Az elektronikus úton történő szerződéskötés szabályairól a 2013. évi V. törvénykönyv XVI. fejezete rendelkezik.

 

Az oldal, annak tartalma, illetve a szerződéskötés nyelve:

 

Magyar

 

Közzététel dátuma:

 

2018.11.01.

 

Utolsó módosítás: